Togg piyasaya damgasını vurdu! Uzman çalışanlara ihtiyaç doğdu
Türkiye’deki elektrikli araç sayısı eylül sonu itibarıyla 51 bin 219’a ulaştı. Bu artışta özellikle Togg kullanımının hızla artması etkili oldu.
Elektrikli araçların yapı, donanım ve parça bakımından klasik otomobillerden farklı olması, şarj istasyonlarından bakım ve onarım hizmetlerine kadar ihtiyaçları da beraberinde getirdi.
Son dönemde alınan izinlerle şarj istasyonu ihtiyacı hızla karşılanmaya başlandı. Cumhurbaşkanlığı 2024 Yıllık Programına göre Türkiye’deki şarj noktası sayısı 4 bin 421’i istasyon ortamında olmak üzere 9 bin 297’ye ulaştı. Araç bakım, onarım ve kaza sonrası müdahale konularında uzman ve yetkili çalışanlara duyulan ihtiyaç dikkat çekiyor.
12. Kalkınma Planı (2024-2028) kapsamında bu ihtiyaçların karşılanması amacıyla “Hareket Araçları ve Teknolojileri Yol Haritası” Amaç güncellemekti. Otomotiv sektörü tedarik zincirinin tasarımdan üretime tüm aşamalarında yerli tedarikin desteklenmesi ve katma değerin artırılması, pil, sensör, elektronik kontrol üniteleri, elektronik ekranlar, elektrik motoru gibi alanlarda teknoloji ve üretim yeteneklerinin geliştirilmesi hedeflendi. sistemleri ve otomotiv yazılımı. Otomotiv yan sanayine yönelik ihtisas organize sanayi bölgelerinin kurulması ve bu alandaki iş gücü kalitesinin artırılması planlanıyor. Bu amaçla müfredat ve eğitim teknikleri elektrikli araçların mevcut durumu dikkate alınarak teknolojik ihtiyaçlara uygun olarak güncellenecektir. Özel departmanın güçlendirilmesiyle bakım ve onarım konusunda uzmanlaşmış işçi sayısının hızla artırılması hedefleniyor.
“YETKİLİ SERVİS” UYARISI
Sektörde bu konularda uzman eleman arayışı devam ediyor.
Uluslararası bir otomobil firmasının Ankara merkez ofisinde Satış Sonrası Hizmetler Müdürü olarak görev yapan Aykut Tuncer, elektrikli araçların yollara çıkmaya başlaması nedeniyle bu alanda bilgi, beceri ve tecrübe eksikliğinin oluştuğunu söyledi. son zamanlarda.
Tuncer, elektrikli araçlarda arıza yaşanması durumunda kullanıcıların bilinçli hareket etmesi gerektiğini belirtti. “Araç tamir ve bakımında yetkili servisler tercih edilmeli.”söz konusu.
Tuncer, elektrikli araçlarda daha fazla yazılımsal ve dijital tabanlı onarımlar yapıldığına dikkat çekti. “Elektrikli araçlar akü bazlı çalıştığı için arıza durumunda fazla müdahaleye gerek kalmıyor ve sorunlar genellikle yazılım onarımlarıyla kolayca çözülebiliyor.”dedi.
“ELEKTRİKLİ ARAÇLARDAKİ KORUMA MEKANİZMASI DİĞER ARAÇLARA GÖRE DAHA MODERNDİR”
Tuncer, elektrikli araçlar ile akaryakıt ve diğer yakıtları kullanan araçlar arasındaki farklara dikkat çekti, “Elektrikli araçlardaki koruma mekanizması diğer araçlara göre gelişmiş ve daha modern tasarlanmış.”Sözünü tuttu.
Elektrikli otomobillerin daha büyük hasarlara karşı koruma sağlayan güçlendirilmiş malzemelerden üretildiğini vurgulayan Tuncer, araçların yazılımlarının hasar durumunda elektriği kesebildiğini ve tüm enerjiyi aküde toplayabildiğini anlattı.
Bataryanın büyük hasar görmesi durumunda çevre güvenliğinin sağlanması ve yetkili kişilerin müdahale etmesinin daha sağlıklı olacağını ifade eden Tuncer, şöyle konuştu:
“Günümüzde artan teknolojiyle birlikte elektrikli araç kullanımının da arttığını göz önünde bulundurduğumuzda sorun yaşanması kaçınılmaz hale geliyor. Kaza sonrası araca daha doğru müdahale edebilmek için ambulans ve itfaiye ekiplerinin elektrikli araçlara müdahale eğitimi alması gerekebilir. “
Piyasada elektrikli araç tamiri konusunda ciddi bir eğitim almış çok fazla kişinin bulunmadığını belirten Tuncer, bakımın yetkili yerlerde yaptırılmasının hem kullanıcı hem de araç sağlığı açısından önemli olduğunu vurguladı.
Tuncer, yetkili servis teknisyenlerinin özel eğitim ve sertifikalar sonucunda araçlara müdahale edebilir hale geldiğini belirtti. “Kullanıcıların eğitimli teknisyenleri seçmesi, aracın ömrünün uzamasına yardımcı olacaktır.”söz konusu.